منتشر شده در : 28 آذر, 1402

آشنایی با دستگاه شیرینگ و نحوه عملکرد آن

دسته بندی ها :دستگاه بسته بندی حبوبات

تا کنون به بسته‌بندی آب معدنی یا بطری‌های روغن در فروشگاه‌های مواد غذایی دقت کرده‌اید؟ همان بسته بندی‌های نایلونی ظریفی که نقش محافظ را ایفا می‌کنند. اما نمی‌دانید این دسته از محصولات چه مراحل پیچیده ای را طی کرده‌اند، تا به این ظرافت و زیبایی بسته بندی شوند، آن هم به کمک دستگاه شیرینگ!

SHARE IT

دستگاه شیرینگ

تا کنون به بسته‌بندی آب معدنی یا بطری‌های روغن در فروشگاه‌های مواد غذایی دقت کرده‌اید؟ همان بسته بندی‌های نایلونی ظریفی که نقش محافظ را ایفا می‌کنند. اما نمی‌دانید این دسته از محصولات چه مراحل پیچیده ای را طی کرده‌اند، تا به این ظرافت و زیبایی بسته بندی شوند، آن هم به کمک دستگاه شیرینگ!

دستگاهی سریع و پر قدرت که عملیات بسته بندی را در  کمتر از چند دقیقه انجام می‌دهد. در ادامه این مطلب از مجله کاوش صنعت می‌خواهیم ‌شما را با این دستگاه کاربردی و نحوه عملکرد آن آشنا کرده و مزایای استفاده از شیرینگ را بررسی کنیم. با ما همراه بمانید.

دستگاه شیرینگ چیست؟

شرینگ یکی از پرکاربرد‌ترین انواع دستگاه‌های بسته بندی محصولات می‌باشد که در شرکت‌ها، تولیدی‌ها و کارخانه‌جات‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. شیرینگ معمولا در بسته بندی انواع محصولات آرایشی، خوراکی، بهداشتی و حتی لباس و پوشاک کاربرد دارد.

دستگاه شیرینگ بسته بندی را بسیار سریع‌تر و با ظرافت‌تر از نیروی انسانی انجام می‌دهد و اینگونه فرآیند عرضه محصول به بازار نیز در تایم کوتاه‌تری صورت می‌گیرد. شیرینگ در واقع عصای دست تولید کنندگان هنگام فروش محصولات است!

دستگاه شیرینگ چگونه کار می‌کند؟

شاید وقتی نام این دستگاه را می‌شنوید، تصور کنید که مکانیسم و عملکرد بسیار پیچیده‌ای دارد. اما اینطور نیست و دستگاه‌های شیرینگ اصولاً بسته بندی را به ساده‌ترین شیوه ممکن انجام می‌دهند. مراحل بسته بندی محصولات با این دستگاه‌ها به شرح زیر است:

  • ابتدا محصول درون محفظه دستگاه قرار داده می‌شود. سپس یک قطعه نایلون شفاف نیز در داخل دستگاه قرار خواهد گرفت.
  • در مرحله بعد محصول به طرف جلو حرکت کرده و نایلون دور آن پیچیده می‌شود.
  • سپس کوره دستگاه، نایلون را کمی گرم می‌کند تا به محصول بچسبد و جذب شود.
  • در مرحله بعدی دستگاه نایلون را خنک می‌کند تا ساختار آن محکم شود و بتواند به خوبی محصول را درون خود نگهدارد.
  • تمام شد! به همین سادگی می‌توانید با استفاده از دستگاه شیرینگ حجم بالایی از محصول را در کمترین تایم ممکن بسته بندی کنید.

مزایای استفاده از دستگاه شیرینگ برای بسته بندی

دستگاه‌های شیرینگ پر از فایده و فاکتورهای مثبت هستند و در واقع به همین دلیل است که تا این اندازه پر مصرف شده‌اند. در ادامه برخی مزایای این دستگاه‌های بسته بندی را مورد بررسی قرار داده‌ایم:

  • سرعت کار بالا

شیرینگ سریع است، آنقدر سریع که تمام فرآیند بسته بندی را در کمتر از ۵ دقیقه انجام می‌دهد. فرآیندی که اگر توسط نیروی انسانی صورت گیرد، ممکن است ساعت‌ها طول بکشد.

  • کاهش هزینه‌ها

در درجه اول دستگاه شیرینگ به خودی خود قیمت بسیار مناسبی دارد. در حالت دوم نیز استفاده از این دستگاه باعث کاهش بسیاری از هزینه‌های اضافی در فرآیند بسته بندی می‌شود و مقرون به صرفه‌ترین روش خواهد بود.

  • رعایت بهداشت

طبیعتاً محصولاتی که به واسطه شیرینگ بسته بندی می‌شوند، پوشش فوق العاده محکم و نفوذ ناپذیری خواهند داشت. به همین دلیل استفاده از این دستگاه به رعایت هرچه بهتر و هرچه تمام‌تر بهداشت نیز کمک می‌کند.

  • محافظت از محصولات

با کمک دستگاه شیرینگ محصولات شما نوعی بسته بندی ایمن خواهند داشت و به خوبی از آن‌ها مراقبت می‌شود.

  • حمل و نقل آسان

بسته بندی شیرینگ کمک می‌کند تا حمل و نقل نیز آسان‌تر شده و هنگام جا به جایی با چالشی مواجه نشوید. مثلا فرض کنید همین حالا می‌خواهید ۸ عدد نوشابه خانواده را در دستانتان گرفته و جا به جا کنید. قطعا نمی‌توانید! چون یا سر می‌خورند یا هم از دستتان خواهند افتاد. اما بسته بندی دستگاه شیرینگ این چالش را نیز برطرف ساخته و با قرار دادن محصولات کنار هم، علاوه بر ایجاد نظم باعث حمل و نقل ساده و بی دردسر نیز خواهد شد.

  • کاربری ساده

استفاده از دستگاه‌های شیرینگ بسیار ساده بوده و نیاز به دانش یا علم خاصی ندارد.

  • دوام‌ بالا

شیرینگ فوق العاده با دوام‌ بوده و تا سال‌ها عملکرد پر بازده و مطلوبی خواهد داشت.

  • عدم اشغال فضای زیاد

بسیاری از تولیدی‌ها با چالش نبود فضای کافی روبرو هستند. در حالی که دستگاه شیرینگ نسبت به سایر دستگاه‌ها، حجم بسیار کمتری از فضا را اشغال خواهد کرد.

دستگاه شیرینگ رومیزی
دستگاه شیرینگ رومیزی کاوش صنعت

قیمت دستگاه شیرینگ چقدر است؟

قیمت این نوع دستگاه بستگی به پارامترهای مختلفی دارد. مثلا از جنس بدنه و سرعت کار گرفته، تا میزان قدرت و ابعاد دستگاه، همه و همه در قیمت نهایی آن تاثیر گذار خواهند بود. اما اصلی ترین عامل تعیین کننده قیمت شیرینگ، برند این نوع دستگاه می‌باشد.

چرا که قطعا قیمت دستگاه‌های تولید شده توسط برند‌های خارجی مشهور، بالاتر خواهد بود. پس برای دانستن قیمت نهایی می‌بایست از فروشندگان مشاوره دریافت کنید تا بر اساس نیازتان مقرون به صرفه‌ترین دستگاه را به شما توصیه کنند.

۶ نکته اساسی هنگام انتخاب دستگاه شیرینگ با کیفیت!

و حالا نوبت به خرید می‌رسد، برای اینکه بتوانید هنگام خرید بهترین و ایده آل‌ترین انتخاب را داشته باشید، می‌بایست به نکات طلایی زیر دقت کنید:

۱_ نیاز مجموعه

نیاز مجموعه‌اتان چقدر است؟ مثلا بسته بندی ۱۰۰۰ محصول در روز یا ۱۰ هزار محصول؟ پیش از هرکاری ابتدا به نیازهایتان توجه کرده و سپس تصمیم گیری کنید.

۲_ قیمت

بودجه مورد نظرتان چقدر است؟ اگر محدودیت بودجه ندارید، قطعا خرید با کیفیت‌ترین نوع دستگاه شیرینگ را توصیه می‌کنیم.

۳_ جنس بدنه

حتما هنگام خرید به جنس بدنه دستگاه دقت کنید. چون متریال مصرفی در تولید بدنه دستگاه، ارتباط مستقیمی در میزان عمر و دوام آن خواهند داشت. در نهایت دستگاهی را انتخاب کنید که از مرغوب‌ترین متریال تولید شده باشد.

۴_ سرعت کار دستگاه

سرعت کار دستگاه نیز اهمیت زیادی دارد. مثلا گاهی شما با محدودیتی زمانی روبرو هستید و نیاز است که عملیات بسته بندی به سرعت پیش برود. پس دستگاهی را خریداری کنید که در این مواقع نیز قابلیت بسته بندی با سرعت بالا را داشته باشد.

۵_ ابعاد دستگاه

ابعاد دستگاه شیرینگ بیشتر برای کسانی مهم است که محدودیت فضا دارند. پس اگر شما نیز با چنین چالشی روبرو هستید، باید در انتخاب ابعاد و سایز مناسب بسیار دقت نمایید.

۶_ برند دستگاه

در انتخاب دستگاه، باید توجه ویژه‌ای به برند آن داشته باشید. توصیه ما به شما این است که حتما برندهای شناخته شده و معتبر را برای خرید انتخاب کنید تا خیالتان از کیفیت دستگاه آسوده باشد.

دستگاه شیرینگ دست دوم، بخریم یا نخریم؟

دستگاه دست دوم یعنی دستگاه کارکرده، حال اینکه آن را خریداری کنید یا نه بستگی به میزان کارکرد آن دارد. چرا که دستگاه‌های شیرینگ کار کدوم اصولاً توان بالایی نداشته و چار فرسودگی شده‌اند. یا اینکه قطعات اصلی آن‌ها تعویض گردیده و کیفیت اولیه را ندارند. پس اگر با محدودیت بودجه مواجه هستید و انتخاب شما دستگاه شیرینگ دسته دوم است، حتما توجه داشته باشید که کمتر از ۲۰ هزار ساعت کار کرده باشد.

سخن نهایی

در این بخش از مجله کاوش صنعت، عملکرد و کاربرد دستگاه شیرینگ را مورد بررسی قرار دادیم. دستگاه‌های شیرینگ قطعا جز ضروری‌ترین نیازهای شرکت‌ها و تولیدی‌ها به شمار می‌روند. اما باید در انتخاب آن‌ها فاکتورهای مهمی را در نظر گرفت، تا دستگاه کارایی لازم و مطلوب را برای ما داشته باشد.

سوالات متداول

  • دستگاه شیرینگ برند ایرانی بخریم با برند خارجی؟

برند‌های مشهور و معتبر خارجی انتخاب بهتری خواهند بود.

  • هزینه بسته بندی با شیرینگ کمتر است با نیروی انسانی؟

قطعا دستگاه شیرینگ روش مقرون به صرفه‌تری نسبت به استفاده از نیروهای انسانی خواهد بود.

  • دستگاه شیرینگ اتوماتیک یا دستی؟ کدام یک؟

اگر محدودیت بودجه ندارید قطعا دستگاه‌های اتوماتیک گزینه کاربردی‌تری خواهند بود.

 

برای تجربه بهتر در نمایش کاتالوگ لطفا گوشی خود را بچرخانید
For a better experience in viewing the catalog, please rotate your phone
للحصول على تجربة أفضل في عرض الكتالوج ، يرجى تدوير هاتفك

برای تجربه بهتر در نمایش کاتالوگ لطفا گوشی خود را بچرخانید
For a better experience in viewing the catalog, please rotate your phone
للحصول على تجربة أفضل في عرض الكتالوج ، يرجى تدوير هاتفك