منتشر شده در : 18 شهریور, 1402

بسته بندی مواد غذایی فعالیتی اشتغال زا و پرسود

دسته بندی ها :مقالات

صنعت بسته بندی مواد غذایی از جمله صنایعی است که پس از پیدایش با سرعت زیادی در حال گسترش و پیشرفت است. مواد غذایی همواره جز اصلی ترین دغدغه های بشر بوده است .در واقع مواد غذایی اولین و مهمترین نیاز بشر برای بقا است. از طرفی با توجه به تغییر سبک زندگی در سال های اخیروگسترش بیماری ها و آلودگی ها نیازبه دسترسی بهداشتی به مواد غذایی بیشتر شده است.

SHARE IT

بسته بندی مواد غذایی

صنعت بسته بندی مواد غذایی از جمله صنایعی است که پس از پیدایش با سرعت زیادی در حال گسترش و پیشرفت است. اشتغال زایی بسته بندی سرعت بالا و رو به رشدی دارد
مواد غذایی همواره جز اصلی ترین دغدغه های بشر بوده است .در واقع مواد غذایی اولین و مهمترین نیاز بشر برای بقا است. از طرفی با توجه به تغییر سبک زندگی در سال های اخیروگسترش بیماری ها و آلودگی ها نیازبه دسترسی بهداشتی به مواد غذایی بیشتر شده است.
 بسته بندی مواد غذایی گزینه ای است که امکان دسترسی بهداشتی و مطمئن به مواد غذایی را برایمان فراهم می نماید. در واقع بسته بندی مواد غذایی عامل مهمی درمحافظت از مواد غذایی و افزایش ماندگاری آن است. گذشته از موارد بهداشتی، بسته بندی مواد غذایی مناسب منجر به افزایش سهولت استفاده برای مصرف کننده می شود. همین امر هم به اشتغال زایی بسته بندی کمک شایانی کرده است

بخش مهمی از پروسه ی جذب مشتری برعهده ی بسته بندی می باشد. هیچ چیز بهتراز یک بسته بندی جذاب و با کیفیت نمی تواند مصرف کننده را به سمت محصول شما جذب کند.

در میان مواد غذایی مختلف حبوبات ، غلات ، آجیل و خشکبار بخش مهمی از سبد غذایی هر فرد را تشکیل می دهد.برای بسته بندی مواد غذایی به صورت بهداشتی نیاز به دستگاه های مکانیزه می باشد. در این صورت بسته بندی مواد غذایی به صورت اتوماتیک و بدون دخالت انسان انجام می گیرد. علاوه بر دستگاه بسته بندی اتوماتیک ، مواد گرانولی را می توان با دستگاه بسته بندی نیمه اتوماتیک هم بسته بندی نمود. درادامه مقاله تفاوت آنها را بیان میکنیم.

به طور کلی دستگاه بسته بندی مواد غذایی به دو دسته ی کلی دستگاه های بسته بندی افقی وعمودی تقسیم می شود:  

دستگاه بسته بندی افقی بیشترمناسب بسته بندی موادغذایی مانند بیسکوییت ، شکلات ، کیک ، کلوچه و … است. در صورتی که دستگاه بسته بندی عمودی تنوع بیشتری از مواد غذایی را شامل می شود . انواع حبوبات ،غلات، آجیل و خشکبار، قند وشکر، ماکارونی فرمی، تافی، میوه وسبزیجات خشک ،چیپس ،پفک آرد، ادویه جات، پودر کیک، پودرپن کیک ، شیر خشک و .. را میتوان توسط دستگاه بسته بندی عمودی بسته بندی نمود.

مشاهده دستگاه های بسته بندی صنعتی

خطوط بسته بندی مواد غذایی به دو دسته کلی اتوماتیک و نیه اتوماتیک تقسیم می شوند:

خط بسته بندی اتوماتیک بدون دخالت نیروی انسانی مواد را بسته بندی می نمایند و شامل یک دستگاه بالابر ، دستگاه بسته بندی و دستگاه نوار نقاله حمل بسته است. خط بسته بندی نیمه اتوماتیک شامل بالابر ، دستگاه بسته بندی نیمه اتوماتیک یا دستگاه پرکن است که در فرآیند بسته بندی نیاز به یک یا چند اپراتور دارد که بخشی از کار توسط آن ها انجام می شود. اشتغال زایی بسته بندی در همین نقطه اتفاق می افتد. البته به صورت غیر مستقیم در بخش های بسیاری انجام می شود

اهمیت اشتغال زایی بر هیچ کس پوشیده نیست. اشتغال زایی از طریق خطوط و کارخانه جات بسته بندی یکی از موثر ترین و کم دردسر ترین راه های اشتغال زایی است. برای دریافت اطلاعات بیشتر از مراحل راه اندازی و خط تولید (مثلا: خط تولید و بسته بندی حبوبات) با ما در تماس باشید. 


مواد غذایی خشک به دو نوع پودری و گرانولی تقسیم می شوند .متناسب با نوع مواد غذایی دستگاه بسته بندی کاربرد دارد. دستگاه بسته بندی توزین دار جهت بسته بندی مواد گرانولی مانند حبوبات ، آجیل و خشکبار، قند و شکر، چیپس و پفک و… طراحی شده اند.

دستگاه بسته بندی پودری یا اوگر برای بسته بندی مواد پودری مانند ادویه ، آرد، پودر کیک، شیر خشک و… که ذرات بسیار ریزچسبنده دارند استفاده می شود.

همچنین ببنید دستگاه بسته بندی ادویه 

شرکت کاوش صنعت انواع دستگاه بسته بندی پودری و گرانولی را تولید می نماید. همچنین دستگاه های شیرینگ پک و خط پاکسازی و بسته بندی حبوبات از دیگر تولیدات شرکت کاوش صنعت است.

برای تجربه بهتر در نمایش کاتالوگ لطفا گوشی خود را بچرخانید
For a better experience in viewing the catalog, please rotate your phone
للحصول على تجربة أفضل في عرض الكتالوج ، يرجى تدوير هاتفك

برای تجربه بهتر در نمایش کاتالوگ لطفا گوشی خود را بچرخانید
For a better experience in viewing the catalog, please rotate your phone
للحصول على تجربة أفضل في عرض الكتالوج ، يرجى تدوير هاتفك