منتشر شده در : 18 شهریور, 1402

نحوه کار دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار اتوماتیک

دسته بندی ها :دستگاه بسته بندی حبوبات

درباره دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار باید بگوییم که امروزه اهمیت بسته بندی درست و اصولی بر هیچ‌کس پوشیده نیست. بسته بندی باعث رشد برند سازنده و تولید کننده و ارائه صحیح‌تر محصولات و بهداشت بالای آن می شود.

SHARE IT

نحوه کار دستگاه بسته بندی

دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار

درباره دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار باید بگوییم که امروزه اهمیت بسته بندی درست و اصولی بر هیچ‌کس پوشیده نیست. بسته بندی باعث رشد برند سازنده و تولید کننده و ارائه صحیح‌تر محصولات و بهداشت بالای آن می شود. بسته بندی حبوبات نیز از این قاعده مستثنا نیست. ارائه اصولی حبوبات و خشکبار در کنار مسائل بهداشتی به شکل و شمایل آن نیز کمک می‌کند. وقتی محصولی را در یک بسته بندی درست عرضه کنید چه بخواهید یا چه نخواهید روی مشتری شما تاثیر می‌گذارد و باعث می شود در او حس خوب ایجاد شود. بسته بندی حبوبات و خشکبار این احساس را به مشتری القا می کند که تولید کننده برای او اهمیت بالایی قائل است.

اجزای کلی دستگاه بسته بندی حبوبات

دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار اتوماتیک دستگاهی است که محصول مورد نظر جهت بسته بندی را در وزن و به فرم مشخص شده به صورت عمودی بسته بندی و تحویل اپراتور می دهد. این دستگاه از دو بخش کلی تقسیم می شود : سیستم پکینگ و سیستم توزین

برای خرید دستگاه بسته بندی حبوبات کلیک کنید

نحوه کار دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار

سیستم توزین یا وزن دهی بخش بالایی دستگاه بسته بندی است که متشکل ازیک مخزنو محفظه های فلزی ای است که باکت نامیده میشوند.در دستگاه های بسته بندی توزین ها یا به صورت خطی (ردیفی)هستند یا به صورت مولتی هد(گرد) . مخزن دستگاه بسته بندی جایی است که محصول توسط دستگاه بالابر درون آن ریخته می شود. محصول از مخزن وارد باکت های توزین می شود وپس از تخلیه باکت ها به قسمت پکینگ منتقل میشوند.مقدار محصولی که از باکت ها تخلیه می شود بر اساس وزنی است که برای بسته ها مشخص شده است.
سیستم پکینگ قسمت پایینی دستگاه بسته بندی است که رول سلفون را به صورت اتوماتیک به شکل بسته بندی هایی مثل : بالشتی، پاکتی، چهار طرف دوخت ، پنج طرف دوخت و … در می آورد. درواقع محصول پس از تخلیه ازسیستم توزین به قسمت پکینگ منتقل و وارد بسته ی مورد نظر می شود.

یکی از موادی که در فرآیند بسته بندی باید در نظر گرفته شود، سیستم تاریخ زن است که می تواند توسط یک دستگاه جدا و پس از شکل گیری بسته نهایی نوشته را روی آن ثبت کند و یا توسط دستگاه جت پرینت که در بخش پکینگ تعبیه می شود ، در حین فر آیند تشکیل بسته بندی نوشته های مورد نظر را ثبت نماید.
همچنین برخی از مواد غذایی به منظور ماندگاری بیشتر نیاز به تزریق گاز ازت درون بسته دارند که این سیستم هم در قسمت پکینگ تعبیه می شود.
در واقع در یک دستگاه بسته بندی اتوماتیک اهمیت هر دو بخش توزین و پکینگ به یک میزان است .هر قدر سیستم توزین عملکرد خوبی داشته باشد وزن بسته های نهایی دقیق تر و همچنین سرعت بسته بندی بالاتر میرود. از طرف دیگر عملکرد درست سیستم پکینگ منجر به تولید بسته هایی شکیل ترمی شود.زیبایی بسته تولید شده و دوخت تمیزآن ارتباط مستقیم با جلب توجه مشتریان دارد. در مجموع زمانی که هر دو سیستم توزین و پکینگ به خوبی عمل کنند محصولی با کیفیت رابه شما ارائه خواهند داد.

دستگاه بسته بندی حبوبات

مزایای بسته بندی محصولات

چرا محصولات را بسته بندی کنیم؟

بسته بندی کردن مواد غذایی یا به عنوان مثال بسته بندی کردن حبوبات ویژگی‌های مهم زیادی دارد که در این‌جا به چند ویژگی آن اشاره خواهیم کرد.

  • راحتی در حمل و نقل
  • رعایت کامل مسائل بهداشتی تحت هر شرایطی
  • حفظ دائمی کیفیت محصول بنا بر تاریخ مصرف
  • می‌توانید محصول را در مدت زمان طولانی تری نگهداری کنید
  • برند حرفه ای شما دیده می شود
  • ایجاد احساس خوب در مخاطب
  • محافظت از محصول در برابر عوامل مختلفی هم چون: رطوبت، دما، ضربه، گاز، بو، حشرات و…
  • جذب مشتری بیشتر

نتیجه

بسته بندی کردن محصولات در جهان امروز ما دیگر یک انتخاب نیست. ضرورتی است که باید انجام شود. درباره تاثیرات بسته بندی بسیار نوشته اند. برای مثال برا اطلاعات بیشتر درباره هنر بسته بندی بخوانید :‌ نقش بسته بندی در بازار

برای خرید دستگاه بسته بندی حبوبات و دیگر انواع ماشین آلات بسته بندی از وبسایت کاوش صنعت دیدن کنید. محصولات کاوش صنعت بهترین راه برای بسته بندی محصولات شما است.

برای تجربه بهتر در نمایش کاتالوگ لطفا گوشی خود را بچرخانید
For a better experience in viewing the catalog, please rotate your phone
للحصول على تجربة أفضل في عرض الكتالوج ، يرجى تدوير هاتفك

برای تجربه بهتر در نمایش کاتالوگ لطفا گوشی خود را بچرخانید
For a better experience in viewing the catalog, please rotate your phone
للحصول على تجربة أفضل في عرض الكتالوج ، يرجى تدوير هاتفك