منتشر شده در : 18 شهریور, 1402

اجزای تشکیل دهنده دستگاه بسته بندی

دسته بندی ها :بسته بندی

در این مقاله قصد داریم به موضوع اجزای تشکیل دهنده دستگاه بسته بندی بپردازیم. اخیرا با در نظر گرفتن پیشرفت‌های جوامع و افزایش پیدا کردن جمعیت موضوع تولید و بسته بندی مواد غذایی از اهمیت بالایی برخوردار شده است.

SHARE IT

اجزای تشکیل دهنده دستگاه بسته بندی

در این مقاله قصد داریم به موضوع اجزای تشکیل دهنده دستگاه بسته بندی بپردازیم. اخیرا با در نظر گرفتن پیشرفت‌های جوامع و افزایش پیدا کردن جمعیت موضوع تولید و بسته بندی مواد غذایی از اهمیت بالایی برخوردار شده است.

خرید دستگاه بسته بندی یکی از عوامل مهم و اصلی از مرحله تولید تا مصرف می‌باشد. اینکه ما چه محصولاتی را با چه مدل بسته بندی وارد بازار می کنیم و آیا این مدل بسته بندی را می توان برای چه تعداد از محصولات استفاده کنیم؟ و یا موضوع بازیافت مواد تشکیل دهنده بسته بندی ها همگی با اهمیت هستند.

تاریخچه بسته بندی
در قدیم به خاطر نداشتن امکانات بیشتر مواد تشکیل دهنده بسته بندی از مواد طبیعی مانند نخ یا پارچه را مورد استفاده قرار می‌دادند. به تدریج استفاده از پاکت های کاغذی مرسوم گشت.

این مدل بسته بندی به خاطر سبک بودن و تولید راحت آن تا مدت ها مورد استفاده قرار می‌گرفتند. ولی امروزه با پیدایش پلاستیک و تغییر مدل بسته بندی  انواع مواد را مورد استفاده قرار  می دهند و در این میان برای بسته بندی مواد غذایی از جنس پلاستیک بیشتر استفاده شده است.

دلیل استفاده از پلاستیک در دستگاه بسته بندی

دلیل استفاده زیاد از این ماده این می‌باشد که دارای قابلیت چاپ می‌باشند، به این معنا که شما می توانید انواع و اقسام اطلاعات را بروی بسته های تولیدی چاپ نمایید. همین طور این مواد از دوام بالایی برخوردار می‌باشند و می توانند از مواد غذایی به خوبی محافظت نمایند.

برای مشاهده دستگاه شیرینگ پک کلیک کنید

ولی بزرگترین مشکل این مدل بسته بندی‌ها به بازیافت دوباره آنها برمی‌گردد، معمولا این مواد سالیان درازی در طبیعت باقی می‌مانند و ممکن است اصلا تجزیه پذیر نباشند. راه های گوناگون زیادی برای بازیافت مواد پلاستیکی وجود دارد و امروزه اکثر کشورها در جستجوی ارائه راه حلی برای این مسئله می‌باشند. به عنوان مثال لیوان های یکبار مصرف پلاستیکی تبدیل به لیوان هایی شدند که تجزیه پذیر  و از جنس گیاهی هستند. اجزای تشکیل دهنده دستگاه بسته بندی دارای استانداردهای گوناگونی است که به دوام نگهداری کمک زیادی می کند.

بسته بندی های قوطی به اشکال مختلفی مثل شیشه یا فلزی نیز به منظور بسته بندی مواد پودری مورد استفاده قرار می‌گیرند و قابلیت تجزیه پذیری دارند.

بسته بندی های که  کارتنی و کاغذی هستند ویژگی بازیافت دوباره و تبدیل شدن به کاغذ را دارند.

اجزای تشکیل دهنده دستگاه بسته بندی حبوبات

مهمترین جز تشکیل دهنده این دستگاه ها از آهن و آلومینیوم است. بخش‌های درونی این دستگاه که با حبوبات برخورد می‌کنند. از آلومینیوم و بخش های بیرونی  بسیار مستحکم و از جنس آهن است.

برخی دیگر اجزای تشکیل دهنده دستگاه بسته بندی عبارتند از:

  1. انواع و اقسام تسمه کش میزی نیمه اتومات و تمام اتومات
  2. انواع تسمه کش پرتابل بادی
  3. انواع مدل تسمه کش شارژی
  4. گونه هایی از تسمه کش ویبراتوری پنوماتیک
  5. انواع تسمه کش سه دسته بدون بست
  6. تسمه کش های بادی فلز ۱۶ و ۱۹ و ۳۲
  7. تسمه کش های فلز و پلاستیک
  8. تسمه کش گرد کش و تخت کش
  9. تسمه کش های پت کش، پالت بند، پی وی نت
  10. انواع  کارتن دوز  که به صورت دستی و بادی است
  11. منگنه زن های کارتنی
  12. دستگاه تخصصی کلیه ماشین آلات بسته بندی
  13. انواع دوخت پلاست رومیزی و پدالی
 

در واقع تمام لوازم و قطعات یدکی دستگاه های بسته بندی دارای تسمه کش، کارتن دوز، دوخت پلاست و … می باشند.

به راهنمایی و مشاوره نیاز دارید؟ کلیک کنید

اجزای دستگاه بسته بندی

اجزای تشکیل دهنده دستگاه دسته بندی شما امکان دارد شامل برخی ابزارها از اتصال و سخت افزار ها و کابل‌ها نصب PCB گرفته. تا اهرمهای بستن و پایه های سپر پلاستیکی پیچ دار که به آنها متکی هستند شوند. لذا باید قطعات دستگاه را عاقلانه انتخاب نمایید. همچنین می توانید یک دستگاه بسته بندی نیمه اتوماتیک یا خودکار را تحویل دهید که سال ها برایتان کار کند.

استعلام قیمت دستگاه های بسته بندی

این راهنما به جهت کمک به شما در انتخاب این قطعات طراحی گردیده است. ما بر روی سه مدل از اجزای تشکیل دهنده دستگاه دسته بندی تمرکز می‌کنیم که برای هر دستگاه تفاوت می کنند. مثل ماشین های بسته بندی کنسروها، ماشین های بسته بندی جعبه های مقوایی، ماشین های بسته بندی کارتن ها و ماشین های بسته بندی ورقه‌ها.

ماشین های تسمه کش
این دستگاه ها گاهی ماشین های تسمه کش نیز نامیده می‌شوند. آنها تسمه را با حرکتی کششی مهر و موم کرده و برش می‌دهند. طراحی مورد نظر شما به تقاضای تسمه بستگی دارد. اینکه آیا برنامه شما یک دستگاه تسمه بند پالت، دستگاه تسمه کش باکسی یا مدل دیگری خواهد بود ،به عوامل متعددی بستگی دارد. سفارش‌های زیر را برای انتخاب دستگاه‌های تسمه کش نیمه اتوماتیک یا اتوماتیک  در نظر داشته باشید.

نگهداری و مراقبت از اجزای تشکیل دهنده دستگاه دسته بندی
حتی المقدور باید از اجزای تشکیل دهنده دستگاه دسته بندی استاندارد استفاده ‌نمایید. تا نه تنها به عملکرد دستگاه کمک نمایند بلکه به سلامت و ایمنی آن کمک کنند.

دستگاه تسمه کش شما نیز احتیاج به محافظت و مراقبت دارد. به منظور محافظت از پروفیل های مهم در مقابل آسیب در هنگام جابجایی و حمل و نقل از درپوش و شاخه استفاده نمایید. همینطور می‌توانید با به کارگیری پوششی با دمای بالا برای سوراخ‌ها و نقاط تماس با درپوش‌ها از شاخه‌هایی که به آسانی نصب می‌شوند با روکش حرفه‌ای استفاده کنید.

پوشاندن شمع های کششی
یکی دیگر از اجزای تشکیل دهنده دستگاه دسته بندی شمع های کششی پوشاننده هستند. این شمع ها  سوراخ های رزوه ای و ساده را می پوشانند. از کاربردهای این اجزا می‌توانیم به پوشش پودری، پوشش الکترونیکی ، آبکاری و آنادایز اشاره کنیم.

لوله های مستطیل شکل

لوله‌های مستطیل شکل از کاربر در مقابل گیر افتادن لباسها و پوست محافظت می‌نماید. این لوله ها در دو طرح دیوار آجدار و مستقیم موجود می‌باشد.

دستگیره های فرورفته
دستگیره‌های کششی فرورفته در سبک‌های گوناگون می‌باشند و به آسانی در جای خود می‌چسبند. این دسته‌های فرورفته پلاستیکی از جنس اکریلونیتریل بوتادین استایرن (ABS) تولید شده‌اند.

پایه های تسطیح – پایه سفت و محکم پلاستیکی

استفاده از پایه های تسطیح صنعتی به عنوان یکی از مهمترین اجزای تشکیل دهنده دستگاه دسته بندی به منظور سطوح ناهموار بسیار عالی می‌باشند. پایه پلاستیکی یک سطح صاف غیر ساینده فراهم می کند که از کفپوش ها محافظت می‌نمایند. این پایه ها از انواع  و اقسام مواد تولید می شوند مانند: PP، LDPE، PE و نایلون، که همه از فولاد کم کربن، فولاد یا مخلوطی از پلاستیک هستند. همینطور: پایه های تسطیح با  پایه گردان مفصلی موجود میباشند.

اتصالات کابل استاندارد پلاستیکی
اتصالات کابل پلاستیکی بادوام و با کیفیت بالا با سیستم قفل داخلی. موجب جلوگیری از برداشته شدن تصادفی نایلون ۶/۶ در اثر ضربه و نایلون طبیعی ۶/۶ می شوند.

جمع بندی

اجزای تشکیل دهنده دستگاه بسته بندی در انواع و اقسام مدل ها با استانداردها و کیفیت های متفاوت در بازار موجود هستند. با خرید این محصولات از یک شرکت معتبر می توانید تا حد زیادی در هزینه های بعدی تعمیر و نگهداری صرفه جویی کنید.

سوالات متداول
آیا تمامی اجزای تشکیل دهنده ی دستگاه بسته بندی  از اهمیت زیادی برخوردار هستند؟
بله چون در صورت نبود و خرابی قطعه موجب از کار افتادن و افت کیفیت بسته بندی خواهند شد. و همین مسئله موجب نارضایتی مشتریان می گردد.
 بخش اصلی دستگاه های بسته بندی کدام است؟
دستگاه مهر و موم کردن و دستگاه پیچیدن کاور
چه تجهیزاتی برای بسته بندی مورد نیاز است؟
در حالی که انواع مختلفی از ماشین آلات بسته بندی وجود دارد، رایج ترین آنها عبارتند از. ماشین های کوچک، بسته‌بندی‌های پالت، کیس‌ها، سیلرها، ماشین‌های بسته‌بندی کارتی، و ماشین‌های فرم‌دهی، پرکننده و مهر و موم.

برای تجربه بهتر در نمایش کاتالوگ لطفا گوشی خود را بچرخانید
For a better experience in viewing the catalog, please rotate your phone
للحصول على تجربة أفضل في عرض الكتالوج ، يرجى تدوير هاتفك

برای تجربه بهتر در نمایش کاتالوگ لطفا گوشی خود را بچرخانید
For a better experience in viewing the catalog, please rotate your phone
للحصول على تجربة أفضل في عرض الكتالوج ، يرجى تدوير هاتفك