منتشر شده در : 18 شهریور, 1402

دستگاه بسته بندی حجمی و عملکرد آن

دسته بندی ها :بسته بندی

دستگاه بسته بندی حجمی چیست؟ فیلر حجمی نوعی دستگاه پرکن مایع است که ظروف را با مایعات پر می کند که می تواند هر چیزی از آب آناناس گرفته تا عسل باشد. نحوه عملکرد دقیق آنها به خواص مایع و نوع و اندازه ظرفی که پر می شود بستگی دارد. این سیستم‌های نوآورانه از طریق رویکرد مبتنی بر حجم، ظروف را با مقدار دقیق محصول پر می‌کنند.

SHARE IT

دستگاه بسته بندی حجمی و عملکرد آن

دستگاه بسته بندی حجمی چیست؟ فیلر حجمی نوعی دستگاه پرکن مایع است که ظروف را با مایعات پر می کند که می تواند هر چیزی از آب آناناس گرفته تا عسل باشد. نحوه عملکرد دقیق آنها به خواص مایع و نوع و اندازه ظرفی که پر می شود بستگی دارد. این سیستم‌های نوآورانه از طریق رویکرد مبتنی بر حجم، ظروف را با مقدار دقیق محصول پر می‌کنند. این موضوع در این دستگاه بسته بندی به تنظیمات دستی کمی یا حدس زدن از طرف اپراتور نیاز دارد. پرکننده های حجمی برای محصولات در ظروف با حجم های داخلی متفاوت مناسب هستند زیرا، صرف نظر از اختلاف شکل، دستگاه ها حجم ثابتی را ارائه می دهند.

انواع دستگاه بسته بندی حجمی

مدل های مختلفی از دستگاه های پرکن حجمی وجود دارد که اکثر آنها به سه دسته کلی تقسیم می شوند:

  • دستگاه های پرکن پمپ
  • سیستم های تغذیه گرانشی
  • سیستم های پر کردن پیستون
 

در حالی که این ماشین‌ها عملکرد مشابهی را انجام می‌دهند، مزایا و معایب خاص خود را دارند و برای انواع مختلف محصولات مناسب هستند.

ماشین های پرکن حجمی چگونه کار می کنند؟

درک تفاوت بین انواع مختلف دستگاه بسته بندی حجمی به شما کمک می کند تا بهترین گزینه را برای نیازهای تجاری منحصر به فرد خود پیدا کنید. نوع مورد نیاز به ویژگی های محصول و اندازه، شکل و نوع ظرف بستگی دارد.

پر کردن پمپ

دستگاه های پرکن پمپ از طیف وسیعی از پمپ های مختلف برای انتقال محصول از مخزن یا مخزن به داخل ظرف استفاده می کنند. پمپ های چرخ دنده یا لوبی می توانند مایع را از طریق قسمت های متحرک خود با فرآیند جابجایی مثبت سیال بکشند. پر کردن پمپ برای مایعات و ذرات با ویسکوزیته بالاتر به خوبی عمل می کند، زیرا مایع به راحتی قطعات متحرک را مانند سایر اشکال ماشین های پرکننده مسدود نمی کند.

پمپ های پریستالتیک از لوله ها و غلتک های انعطاف پذیر برای جداسازی کامل قطعات متحرک پمپ از محصول استفاده می کنند و برای مایعات حساس مانند داروها یا مایعات طعم دار یا مایعات بسیار خورنده یا خطرناک مناسب هستند. پس از هر بار تولید، لوله ها را می توان به راحتی تعویض کرد و به سیستم اجازه می دهد تا برای اجرای بعدی کاملاً بهداشتی باقی بماند.

سیستم فدرال گرانشی

همانطور که از نام آن پیداست، سیستم های تغذیه گرانشی از گرانش برای فشار دادن مایع به داخل ظروف استفاده می کنند. آنها توسط یک منبع عمده پمپ شده به یک مخزن نگهدارنده بالای سر پر کننده تغذیه می شوند. مایع از دریچه ها خارج می شود که به طور جداگانه برای آزاد کردن مقادیر دقیق زمان بندی می شوند.

پرکننده های گرانشی روی مایعات با ویسکوزیته نازک بهترین عملکرد را دارند. و قابلیت های آنها از پایین به بالا مناسب محصولات کف کننده است. آنها می توانند طیف وسیعی از دماها را تحمل کنند و ظروف را بسیار بی صداتر از انواع دیگر پر کنند.

دستگاه پرکن پیستون

پرکننده های پیستونی دریچه ای را باز می کنند که به محصول مایع اجازه می دهد از قیف به داخل سیلندر جریان یابد. پس از پر شدن پیستون، مایع را از طریق نازل ها وارد ظرف می کند.

پرکننده پیستون برای انواع مایعات با ویسکوزیته و چگالی متفاوت مناسب است و پر کردن حجمی دقیقی را ارائه می دهد. به ویژه برای مایعات غلیظ، کرم ها و محصولات با ذرات بزرگ مناسب است.

همچنین درباره دستگاه بسته بندی حبوبات بیشتر بدانید

مزایای سیستم های پر کردن حجمی

همانطور که می توانید تصور کنید، دستگاه بسته بندی حجمی در مقایسه با سایر انواع پرکننده مایع و پر کردن دستی، طیف وسیعی از مزیت ها را دارند.

انعطاف پذیری: دستگاه های بسته بندی حجمی با انواع مختلفی از ظروف از جمله بطری ها، قوطی های آلومینیومی، بطری های PET، شیشه های شیشه ای و لوله ها مقابله می کنند. این زمانی مهم است که شرکت‌ها از طرح‌های پیچیده‌تر ظروف برای حداکثر تأثیر بصری استفاده می‌کنند.
بهره وری: دستگاه بسته بندی حجمی بسیار کارآمد هستند. آنها باعث افزایش بهره وری و صرفه جویی در هزینه های نیروی کار، به ویژه ماشین آلات با کمک خلاء می شوند. برخی از مدل ها حتی برچسب زدن خودکار را برای سرعت بیشتر ارائه می دهند.
سهولت عملیات: کار با ماشین های حجمی آسان است. به عنوان مثال، با یک دستگاه نیمه اتوماتیک مانند دستگاه پرکن مایع حجمی تک سیلندر AV3-1C، به سادگی یک ظرف زیر نازل قرار دهید، حجم مورد نظر را تنظیم کنید، سپس شروع را فشار دهید. ماشین‌های اتوماتیک، مانند دستگاه پرکننده مایع حجمی چهار سیلندر AMF-4C، برای راه‌اندازی در خطوط تولید بسیار بصری هستند.

برای خرید دستگاه پرکن کلیک کنید

برای تجربه بهتر در نمایش کاتالوگ لطفا گوشی خود را بچرخانید
For a better experience in viewing the catalog, please rotate your phone
للحصول على تجربة أفضل في عرض الكتالوج ، يرجى تدوير هاتفك

برای تجربه بهتر در نمایش کاتالوگ لطفا گوشی خود را بچرخانید
For a better experience in viewing the catalog, please rotate your phone
للحصول على تجربة أفضل في عرض الكتالوج ، يرجى تدوير هاتفك