منتشر شده در : 18 شهریور, 1402

توسعه صادرات نیازمند توجه به صنعت بسته بندی است

دسته بندی ها :اخبار

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی قائمیان ظهر سه شنبه در نشست بررسی مشکلات انجمن تجار و بازرگانان آستارا با بیان اینکه در صورتی که بخواهیم رویکرد صادراتی خود را به سوی کشورهای منطقه تغییر دهیم نیازمند سیستم بسته بندی مناسب هستیم، اظهار کرد: توسعه صنایع بسته بندی صادراتی، ضرورت رونق کشاورزی و صادرات در شهرستان مرزنشین آستارا است.

SHARE IT

توسعه صادرات به کمک بسته بندی

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی قائمیان ظهر سه شنبه در نشست بررسی مشکلات انجمن تجار و بازرگانان آستارا با بیان اینکه در صورتی که بخواهیم رویکرد صادراتی خود را به سوی کشورهای منطقه تغییر دهیم نیازمند سیستم بسته بندی مناسب و توجه به صنعت بسته بندی هستیم، اظهار کرد: توسعه صنایع بسته بندی صادراتی، ضرورت رونق کشاورزی و صادرات در شهرستان مرزنشین آستارا است.

برای مشاهده دستگاه بسته بندی آجیل و خشکبار کلیک کنید

وی توسعه کمی و کیفی صنایع بسته بندی را ضرورت توسعه و رونق بخش صادرات در بخش کشاورزی این شهرستان مرزی دانست.

قائمیان، افزود: با وجود رونق تولید بخش کشاورزی و فعالیت چشمگیر بنادر و مرزهای گیلان در صادرات، متأسفانه بخش عمده‌ای از محصولات به صورت خام عرضه و صادر می‌شود.

وی با اشاره به وجود خلأ در صنایع تبدیلی، تکمیلی و بسته بندی میوه، تره بار و سبزیجات، ادامه داد: راه اندازی صنایع بسته بندی بخصوص در بنادر و مناطق ویژه اقتصادی و تجاری گیلان از جمله آستارا ضروری بوده و قابلیت ارزآوری و ارزش افزوده صادرات بخش کشاورزی را چند برابر خواهد کرد.

معاون سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه آستارا، گلوگاه صادرات محصولات کشاورزی در کشور بوده و بسترهای صادراتی آن نامناسب است، گفت: تلاش بر این است که آمار صادرات کشور از مرزهای سه گانه آستارا در استان گیلان افزایش یابد.

وی، با تاکید بر ضرورت افزایش کیفیت محصولات کشاورزی و استاندارد بودن آنها، گفت: هر هفته جلسه‌هایی را با انجمن‌های صادرکنندگان فعال در سطح کشور داریم و در این جلسات تلاش می‌کنیم تا حداقل مشکلات را برای صادرکنندگان داشته باشیم.

قائمیان، با اشاره به اینکه کلینیک‌های فعال موظف هستند تا محصولات کشاورزی را از صفر تا صد کنترل کنند، اظهار کرد: کلینیک‌ها به جای مستقر شدن در پایانه باید در محل‌های سورتینگ و بسته بندی مستقر شوند. صنعت بسته بندی باید در الویت ها قرار بگیرد تا بتوان مسیر صادرات را تسهیل کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع دستگاه های بسته بندی با ما تماس بگیرید.

برای تجربه بهتر در نمایش کاتالوگ لطفا گوشی خود را بچرخانید
For a better experience in viewing the catalog, please rotate your phone
للحصول على تجربة أفضل في عرض الكتالوج ، يرجى تدوير هاتفك

برای تجربه بهتر در نمایش کاتالوگ لطفا گوشی خود را بچرخانید
For a better experience in viewing the catalog, please rotate your phone
للحصول على تجربة أفضل في عرض الكتالوج ، يرجى تدوير هاتفك