منتشر شده در : 18 شهریور, 1402

تعمیر دستگاه بسته بندی

دسته بندی ها :بسته بندی

وقتی با خرابی ماشین بسته بندی مواجه می شوید، ابتدا بابد سریعا بررسی کنید که کدام قسمت از دستگاه بسته بندی با مشکل مواجه شده است. در صورتی که مشکل ساده و جزئی باشدو ممکن است خود شما نیز بتوانید آن را رفع نمایید. اما تعمیر دستتگاه بسته بندی که با مشکل جدی رو به رو شده است. باید توسط کارشناسان و کسانی که این دستگاه ها را تولید کرده اند رفع شود.

SHARE IT

تعمیر دستگاه بسته بندی

وقتی با خرابی ماشین بسته بندی مواجه می شوید، ابتدا بابد سریعا بررسی کنید که کدام قسمت از دستگاه بسته بندی با مشکل مواجه شده است. در صورتی که مشکل ساده و جزئی باشدو ممکن است خود شما نیز بتوانید آن را رفع نمایید. اما تعمیر دستتگاه بسته بندی که با مشکل جدی رو به رو شده است. باید توسط کارشناسان و کسانی که این دستگاه ها را تولید کرده اند رفع شود.

 تشخیص تجهیزات بسته بندی

در محله اول برای تعمیر دستگاه بسته بندی، طبیعتا باید قسمت های مختلف آن را چک نمایید. در صورتی که خودتان متوجه شدید. مشکل از کجدام قسمت تجهیزات دستگاه بسته بندی است. و گمان کردید که مشکل جدی در پیش نیست. می توانید خودتان دست به کار شوید. اما در صورتی که خودتان با چک کردن های پیاپی متوجه دلیسل خرابی ماشین آلات نشدید. باید حتما از یک کارشناس کمک بگیرید. بهتر است فردی در شرکت شما نکات اصلی تعمیر و نگهداری مکانیکی را بداند. ماشین‌ها با انسان‌ها متفاوت هستند و نمی‌توانند بازخورد به‌ موقع در مورد شرایط خود ارائه دهند و نیاز به بازرسی و مشارکت مداوم کاربران دارند تا عمر مفید ماشین‌ها را به بیشترین میزان افزایش دهند.

هر مشتری که ماشین‌آلات خریداری می‌کند، به منظور به حداقل رساندن آسیب به تجهیزاتی که خریداری می‌کنید، و برای اینکه راحت‌ترین تجربه کاربری را برای شما به ارمغان بیاورد، اپراتورهایی که ماشین‌آلات را به آن‌ها مجهز می‌کنید، باید تعمیر و نگهداری تجهیزات را با توجه به تعمیر و نگهداری آن‌ها درک کنند. توانایی ها و آشنایی با تجهیزات، می توان آن را به تکنسین های جوان و تکنسین های متوسط تقسیم کرد.

تعمیر و نگهداری تجهیزات دستگاه بسته بندی

پس از بسته بندی تجهیزات، قبل از اولین استفاده و در طول استفاده روزانه از دستگاه، تکنسین های جوان باید دستگاه را بازرسی کنند. اجزای اصلی بازرسی کل گیره دستگاه، تغذیه کیسه، محفظه خلاء، سیستم پر کردن و سینی ها و غیره هستند. تکنسین های جوان باید قبل از استفاده از عاری بودن این قطعات از مواد خارجی، صدا، شل شدن و سایر پدیده های غیرعادی اطمینان حاصل کنند. در عین حال بررسی کنید که پوشش محافظ سالم باشد و دستگاه ایمنی حساس و موثر باشد. این پیش نیاز برای عملکرد پایدار و روان دستگاه است و همچنین یک روش بسیار مهم برای اطمینان از ایمنی پرسنل هنگام استفاده از دستگاه است. ابین از اولین نکات تعمیر دستگاه بسته بندی می باشد.

میز گردان وکیوم و میز چرخان تغذیه کیسه دو بخش اصلی ماشین آلات بسته بندی هستند که به طور مستقیم بر اثر بسته بندی نهایی تأثیر می گذارند. بنابراین، این دو قسمت باید تحت کارهای تعمیر و نگهداری روزانه مانند بازرسی بوش های متحرک و یاتاقان های مفصلی، روغن کاری و سفت کردن پیچ ها قرار گیرند. علاوه بر این، چرخ دنده ها و ریل های راهنمای میز گردان خلاء نیز باید مراقبت شده و مرتباً روغن کاری شوند. اگر این دو قسمت مشکل داشته باشد به ناچار تاثیر بسته بندی را تحت تاثیر قرار می دهد و بیشتر روی درآمد تاثیر می گذارد که ما نمی خواهیم ببینیم.

بخوانید: دستگاه شیرینگ پک و انواع آن

البته این نکته را هم در نظر بگیرید که دستگاه های بسته بندی مختلف ممکن است شیوه تعمیرشان نیز متفاوت باشد. برای مثال علت خرابی و تعمیر دستگاه بسته بندی مایعات با خرابی و تمعیر ماشین بسته بندی حبوبات به کل متفاوت است.  همچنین برای اطمینان از عدم نشتی هوا، عدم نشتی آب از لوله آب خنک کننده و نرمال بودن فشار و نرمال بودن سطح آب مخزن آب خنک کننده و عدم وجود نشتی، تک تک لوله های هوای فشرده را بررسی کنید.

قطعات کوچک دستگاه بسته بندی

یک ماشین بزرگ از بسیاری از قطعات کوچک تشکیل شده است. حتی یک پیچ کوچک نقش تعیین کننده ای در عادی بودن دستگاه دارد. پیچ‌های شل ساده‌ترین و در عین حال رایج‌ترین مشکل هستند. معمولاً باید به وضعیت پیچ ها توجه ویژه ای داشته باشیم تا در لحظه حساس عملیات مکانیکی هیچ اشتباهی وجود نداشته باشد. بنابراین برای تعمیر دستگاه بسته بندی باید به قطعات کوچک و ریز هم توجه کرد. موارد فوق موارد بازرسی روزانه است که تکنسین ها باید قبل از استفاده از دستگاه برای اولین بار و قبل از استفاده روزانه از دستگاه انجام دهند.

تعمیر و نگهداری تجهیزات
در مورد تعمیر و نگهداری تجهیزات تکنسین های میانی، عمدتاً در مورد دو جنبه است. یکی تعمیر و نگهداری سطح اول در طول استفاده است. دوم تعمیر و نگهداری سطح دوم یک بار در سال است. این به این معنی است که حتما علاوه بر چک روزانه دستگاه های بسته بندی سعی کنید هر سال یک بار، به کل قطعات ریز و درشت آن را بررسی یا حتی تعویض نمایید. این کار قطعا بهتر، کم هزینه تر و به صرفه تر از خرید یک دستگاه بسته بندی جدید است.

سوالات متدوال
دستگاه بسته بندی را چگونه می توان تعمیر کرد؟
در محله اول برای تعمیر دستگاه بسته بندی، طبیعتا باید قسمت های مختلف آن را چک نمایید. پس از بررسی حتما با یک کارشناس برای تعمیر دستگاه بسته بندی مشورت نمایید.
اهمیت قطعات ریز دستگاه بسته بندی چقدر است؟
یک ماشین بزرگ از بسیاری از قطعات کوچک تشکیل شده است. حتی یک پیچ کوچک نقش تعیین کننده ای در عادی بودن دستگاه دارد. پیچ‌های شل ساده‌ترین و در عین حال رایج‌ترین مشکل هستند. معمولاً باید به وضعیت پیچ ها توجه ویژه ای داشته باشیم تا در لحظه حساس عملیات مکانیکی هیچ اشتباهی وجود نداشته باشد.
آیا تعمیر همه ی دستگاه های بسته بندی مانند هم است؟
البته این نکته را هم در نظر بگیرید که دستگاه های بسته بندی مختلف ممکن است شیوه تعمیرشان نیز متفاوت باشد. برای مثال علت خرابی و تعمیر دستگاه بسته بندی مایعات با خرابی و تمعیر ماشین بسته بندی حبوبات به کل متفاوت است.
 

می توانید سوالاتتان را درباره دستگاه های بسته بندی و تعمیرات آن از کارشناسان ما بپرسید. برای ارتباط با کارشناسان کلیک کنید

برای تجربه بهتر در نمایش کاتالوگ لطفا گوشی خود را بچرخانید
For a better experience in viewing the catalog, please rotate your phone
للحصول على تجربة أفضل في عرض الكتالوج ، يرجى تدوير هاتفك

برای تجربه بهتر در نمایش کاتالوگ لطفا گوشی خود را بچرخانید
For a better experience in viewing the catalog, please rotate your phone
للحصول على تجربة أفضل في عرض الكتالوج ، يرجى تدوير هاتفك