منتشر شده در : 18 شهریور, 1402

بسته‌بندی مواد غذایی و نقش تاثیرگذار آن در فروش محصولات تولیدی

دسته بندی ها :اخبار

مدیر گروه صنایع غذایی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز اظهار کرد: ترغیب به خرید و تکرار در خرید اساسی‌ترین مزایای بهره‌گیری از بسته‌بندی به عنوان یک معیار تبلیغاتی در عرصه تجارت است. جواد حصاری در این باره به خبرنگار ایسنا گفت: فروشگاه‌های بزرگ کاهش هزینه نیروهای انسانی و هم‌چنین کاهش وقت خرید مصرف‌کنندگان را از مزایای بسته‌بندی عنوان می‌کنند.

SHARE IT

بسته‌بندی مواد غذایی و نقش تاثیرگذار آن در فروش محصولات تولیدی

بسته‌بندی عامل اساسی برای فروش هر چه بیشتر اجناس و کالاهای تولیدی واحدها، ایجاد و پیدایش اشکال و روش‌هایی خاص، جدید و جذاب در ارائه آن محصولات به مصرف کنندگان است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه آذربایجان‌شرقی، هر قدر بسته‌بندی یک محصول، زیبا، مناسب، در برگیرنده مشخصات، معرف محصول و مطابق با جنبه‎ ها و خصوصیات روانشناختی خریداران باشد، به همان اندازه، از بازار و فروش خوبی برخوردار خواهد بود.

برای مثال بسته بندی ادویه در عصر ما با توجه به پیشرفت چشمگیری که داشته است عملا جای ادویه جات فله را گرفته است و به انتخاب اول مردم تبدیل شده است.

مدیر گروه صنایع غذایی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز اظهار کرد: ترغیب به خرید و تکرار در خرید اساسی‌ترین مزایای بهره‌گیری از بسته‌بندی به عنوان یک معیار تبلیغاتی در عرصه تجارت است.
جواد حصاری در این باره به خبرنگار ایسنا گفت: فروشگاه‌های بزرگ کاهش هزینه نیروهای انسانی و هم‌چنین کاهش وقت خرید مصرف‌کنندگان را از مزایای بسته‌بندی عنوان می‌کنند.
وی تشریح کرد: بسته‌بندی موجب کاهش هزینه حمل و نقل و انبارداری محصولات و مواد غذایی برای کارخانه‌ها خواهد شد.
حصاری از عناصر یک بسته‌بندی در جذب مشتری گفت و ادامه داد: یک بسته‌بندی خوب از عناصر مختلفی مانند جذابیت در نام، طراحی زیبا، تبلیغات و قیمت مناسب برای جذب مشتری تشکیل شده است.
مدیر گروه صنایع غذایی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز بسته‌بندی را از عوامل موثر در فروش مواد غذایی دانست و یادآور شد: توجه به پیشرفت‌های تکنولوژیکی متعدد در صنایع وابسته به بسته‌بندی به خصوص چاپ، باعث شده بسته‌بندی علاوه بر نگهداری مواد یکی از عوامل پویا و موثر بر فروش مواد غذایی و محصولات کشاورزی در بازار رقابتی تجارت محسوب شود.
حصاری با اشاره به تاثیرات ارزشمند بسته‌بندی تاکید کرد: درج اطلاعات بر روی بسته‌ها و انتقال به مصرف‌کننده را باید از تاثیرات ارزشمند بسته‌بندی قلمداد کنیم.
دانشیار گروه علوم و صنایع غذایی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز نیز به خبرنگار ایسنا گفت: سلامت مصرف‌کننده، سهولت در مصرف و ارزش افزوده محصولات با بسته‌بندی تامین خواهد شد.
سید هادی پیغمبردوست افزود: چنانچه فکر و برنامه‌ای برای حضور در بازارهای داخلی نداشته باشیم در بازارهای خارجی نیز با مشکل روبه‌رو خواهیم شد.
وی با اشاره به ویژگی‌های بسته‌بندی تشریح کرد: در شناسنامه هر کالایی، تاریخ تولید، انقضاء و ترکیبات تشکیل دهنده آن درج می‌شود.
پیغمبردوست ادامه داد: حفظ محصول در حمل و نقل و کاهش ضایعات در توزیع را باید از مزایای بسته‌بندی‌های مناسب بدانیم.
دانشیار گروه علوم و صنایع غذایی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز یادآور شد: بسته‌بندی مرحله‌ای است که محصول وارد تعامل و برقراری ارتباط با مصرف‌کننده می‌شود.
پیغمبردوست از معایب فقدان شناسنامه در بسته‌بندی تولیدات گفت و تاکید کرد: فقدان شناسنامه در بسته‌بندی تولیدات اعم از باغی، دامی، زراعی و… مانع جلب نظر مشتریان در بازار خواهد شد.
بر اساس این گزارش، بسته‌بندی مناسب و زیبا یکی از ارکان اساسی در تولیدات یک مجموعه تولیدی و موفقیت آن در بازار رقابت بین‌المللی است و به طور کلی بسته‌بندی باید بتواند به وظایف اصلی یا عملکرد خود در سه زمینه اقتصادی، تکنیکی و تبلیغاتی پاسخگو باشد و با توجه به محدودیت‌های هر سه زمینه طراحی شده باشد.
داشتن این ویژگی‌ها شرط اصلی نگرشی درست به آن است و بسته‌ای که فاقد هرکدام از این شاخص‌ها باشد در یکی از بخش‌های تولید، توزیع یا فروش با مشکل مواجه می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دستگاه های بسته بندی کلیک کنید

برای تجربه بهتر در نمایش کاتالوگ لطفا گوشی خود را بچرخانید
For a better experience in viewing the catalog, please rotate your phone
للحصول على تجربة أفضل في عرض الكتالوج ، يرجى تدوير هاتفك

برای تجربه بهتر در نمایش کاتالوگ لطفا گوشی خود را بچرخانید
For a better experience in viewing the catalog, please rotate your phone
للحصول على تجربة أفضل في عرض الكتالوج ، يرجى تدوير هاتفك