منتشر شده در : 18 شهریور, 1402

مقایسه انواع چاپگر های صنعتی

دسته بندی ها :بسته بندی

هر محصولی در انتهای خط تولید نیاز به درج اطلاعاتی از قبیل تاریخ تولید و انقضا، قیمت و… دارد که توسط چاپگر های صنعتی انجام می شود. مخصوصا بسته بندی ادویه و یا اجیل و خشکبار که در ادامه در باره هرکدام خواهیم خواند.

SHARE IT

چاپگر های صنعتی

چاپگر های صنعتی

هر محصولی در انتهای خط تولید نیاز به درج اطلاعاتی از قبیل تاریخ تولید و انقضا، قیمت مصرف کننده، شماره سری محصول، آرم و لوگو، بارکد و … دارد. در صنایع غذایی و نوشیدنی و در کل صنایعی که محصولات دارای تاریخ انقضا هستند، درج تاریخ ضروری است. این وظیفه توسط چاپگرهای صنعتی انجام می شود. این عمل در خط تولید توسط چاپگر های صنعتی انجام می شود

برای مشاهده دستگاه های بسته بندی صنعتی کاوش صنعت کلیک کنید

چاپگر های صنعتی به دو دسته تماسی و لیزری تقسیم می شوند:

مکانیزم دستگاههای تاریخ زن به گونه ای می باشد که جهت چاپ تاریخ یا اطلاعات دستگاه باید با محصول تماس برقرارنماید وعمل چاپ فقط درصورت توقف کامل محصول امکان پذیر می باشد وهمچنین جهت وارد نمودن اطلاعات در این نوع چاپگر ها نیازبه استفاده ازکلیشه های مخصوص بوده و از همین رو امکان چاپ اطلاعات متغیر مانند شمارنده و یا ساعت با این نوع دستگاها غیرممکن می باشد و با توجه به اینکه برای عمل چاپ بروی محصولات نیاز به تماس مستقیم با محصول دارند این مشکل سبب گردیده تا استفاده از این نوع چاپگر ها محدود به تولیدات خاص شوند و با توجه به اینکه سیستم کارکرد انها به صورت مکانیکی می باشد ازاستهلاک بسیار بالایی برخوردار می باشند.
دستگاه تاریخ زن تماسی برخلاف تاریخ زن لیزری با داشتن المنت در قسمت برنجی تاریخ زن، از ریبون و یا جوهراسفنجی برای چاپ حروف استفاده میکند. در این دستگاه ها برخلاف جوهرافشان های لیزری بایستی حروف با سطح چاپ تماس داشته و بر آن اثر کند. لذا امکان چاپ بر روی درب قوطی و سطوحی مانند شیشه وجود ندارد.

دستگاه های جت پرینتر صنعتی در صنایع مختلف از بسته بندی و کارتن سازی گرفته تا صنایع آرایشی، لوله و اتصالات، بطری های پلاستیکی و قوطی های فلزی و شیشه ای و همچنین بسته های پت ، قطعات خودرو ،صنایع فیلترسازی، صنایع غذایی و نوشیدنی و…استفاده می شود.

از مهمترین مزایای دستگاه جت پرینتر تنوع بالا درفونت های نوشته و امکان انتخاب هر گونه متن برای چاپ می باشد.سرعت بالای چاپ روی بسته قابلیت دیگر این دستگاه است.

برای خرید دستگاه های بسته بندی و دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

برای تجربه بهتر در نمایش کاتالوگ لطفا گوشی خود را بچرخانید
For a better experience in viewing the catalog, please rotate your phone
للحصول على تجربة أفضل في عرض الكتالوج ، يرجى تدوير هاتفك

برای تجربه بهتر در نمایش کاتالوگ لطفا گوشی خود را بچرخانید
For a better experience in viewing the catalog, please rotate your phone
للحصول على تجربة أفضل في عرض الكتالوج ، يرجى تدوير هاتفك