منتشر شده در : 18 شهریور, 1402

افزایش ماندگاری مواد غذایی در بسته بندی

دسته بندی ها :بسته بندی

درون بسته بندی محصولات غذایی برای جلوگیری از فساد مواد غذایی و از بین بردن انواع باکتری و ویروسهای درون بسته بندی و همچنین جهت جایگزین کردن هوای داخل بسته بندی ها و جلوگیری از فعالیت میکرو ارگانیسمها از گاز نیتروژن استفاده می شود

SHARE IT

ماندگاری مواد غذایی در بسته بندی

افزایش ماندگاری مواد غذایی در بسته بندی

درون بسته بندی محصولات غذایی برای جلوگیری از فساد و ماندگاری مواد غذایی و همچنین از بین بردن انواع باکتری و ویروسهای درون بسته بندی و همچنین جهت جایگزین کردن هوای داخل بسته بندی ها و جلوگیری از فعالیت میکرو ارگانیسمها از گاز نیتروژن استفاده می شود

چرا ازت؟

هر نوع خوراکی و ماده غذایی از لحظه تولید در معرض فساد و آلودگی قرار دارد، بنابراین نوع و شیوه بسته بندی اهمیت بسیار زیادی در حفظ سلامت و بهداشت مواد غذایی دارد. در شرایطی که مواد غذایی موجود در بسته بندی ها با گاز نیتروژن یا گاز ازت با درجه خلوص بالا احاطه شود محیطی را به وجود می آورد که امکان فساد و خرابی ماده خوراکی به حداقل ممکن و حتی صفر می رسد. وجود ازت سبب می شود برخی از فساد و خرابی مواد غذایی به ویژه مواد غذایی سرخ شده تحت تاثیر آن قرار گرفته و از ترشیدگی مواد غذایی که به دلیل اکسید شدن در محیط بسته بندی ایجاد می شود، پیشگیری شود.

ازت برای سلامت مضر است

گاز ازت یا نیتروژن در صورتی که خلوص بالایی داشته باشد یک گاز بدون رنگ، بدون بو و بدون طعم است که در اصطلاح به آن گاز خنثی می گویند. از این گاز در صنایع بسته بندی به وفور استفاده می شود. وجود این گاز در بسته بندی محصولات و خوراکی ها به ویژه انواع اسنک ها کمک می کند تا میزان اکسیژن در بسته بندی ها به زیر یک درصد کاهش پیدا کند و فساد ناشی از باکتری های هوازی و اکسیداسیون در بسته بندی ها را به تاخیر می اندازد و به این ترتیب استفاده از این گاز موجب می شود مدت ماندگاری محصول بیشتر شده و علاوه بر سلامت غذا، شکل و ظاهر زیبای محصول نیز ماندگارتر می شود.

خرید دستگاه‌های بسته بندی

برای ماندگاری مواد غذایی بهترین محصولات جهان نیز ازت دارند

علاوه بر برندهای معتبر خارجی بسیاری از برندهای داخلی تولید اسنک و مواد خوراکی نیز از گاز ازت استفاده می کنند. اما نکته جالبی که در این زمینه با جستجویی ساده در اینترنت می توان متوجه شد این است که امروزه در جهان کارخانه های بزرگی وجود دارند که انواع دستگاه ها و سیستم های تهیه گاز نیتروژن و انواع کپسول های گاز نیتروژن یا ازت را تهیه و در اختیار کارخانه های تولید محصولات غذایی قرار می دهند. در این مراکز کپسول ها و مخازن نیتروژن کارخانه های تولید محصولات غذایی و تنقلات پر می شود و به نوعی سلامت و بهداشت محصولات خوراکی از این طریق تضمین می شود.

 

منبع: سایت پرشیاگاز

برای تجربه بهتر در نمایش کاتالوگ لطفا گوشی خود را بچرخانید
For a better experience in viewing the catalog, please rotate your phone
للحصول على تجربة أفضل في عرض الكتالوج ، يرجى تدوير هاتفك

برای تجربه بهتر در نمایش کاتالوگ لطفا گوشی خود را بچرخانید
For a better experience in viewing the catalog, please rotate your phone
للحصول على تجربة أفضل في عرض الكتالوج ، يرجى تدوير هاتفك